KODUTÖÖ - 2. postitus
- Millised olid reeglid, kuidas toimus õppetöö?
Õpilastele antud vastav juhend. 6. klassile kirjalik juhend, 5. klassile suuline juhend. Õppetöö toimus loodusõpetuse tunni raames kord nädalas arvutiklassis, võimalus oli ka kodus edasi töötada. Esimesel tunnil õppisime Google drive esitluse võimalusi ja omavahel suhtelmist. Järgmistel tundidel saime alustada töödega.
Näited valminud töödest:
Näited valminud töödest:
- 5. klass "Sademed" - klassitöö: https://docs.google.com/presentation/d/1-7gpObkILV7KrVeI0JjyqenESe_o9V0RhddhSVDXvJ4/edit?usp=sharing
- 6. klass "Metstüübid" - rühmatööd:
- "Arumetsad" - https://docs.google.com/presentation/d/1-pImiH86WJ6KZjK8wn5FLVxlRYFWkD5t3NQeQyMz4mY/edit?usp=sharing
- "Arumetsad"- https://docs.google.com/presentation/d/1pvLkOezEpXN5KcTXZ6PELiMFltJymnNTBnuglYKMK6o/edit#slide=id.g1336d86249_0_6
- "Laanemetsad" - https://docs.google.com/presentation/d/1UV4ubRD0r-ET3dLmU4ugxSKTzwV_aikJL8jp-ofrzfk/edit?usp=sharing
- "Salumetsad" - https://docs.google.com/presentation/d/1Zjyo2mI_VFJCgghovovjWJ58r3tGqWTmbRSNfeUc8j4/edit?usp=sharing
- Milline oli tööjaotus, rollid rühmades?
Lapsed jagasid end ise rühmadesse ja valisid 6. klassis metsatüübi, mida soovisid uurida bio.edu.ee/taimed abil ja oma õpikuga
5. klassis valisid õpilased minu ettevalmistatud slaididelt sademete teemad, mida soovisid uurida ja lisasid juurde oma rühmaliikmete nimed. Lapsed jagasid end rühmadesse ja jaotasid omavahel ülesanded, kes otsis pildid, kes vajaliku info, jne.
5. klassis valisid õpilased minu ettevalmistatud slaididelt sademete teemad, mida soovisid uurida ja lisasid juurde oma rühmaliikmete nimed. Lapsed jagasid end rühmadesse ja jaotasid omavahel ülesanded, kes otsis pildid, kes vajaliku info, jne.
- Mida õpetasin õpilastele?
Kuidas töötada internetipõhiselt - koostöökirjutamine Google drive abiga, kuidas koostada esitlust internetipõhiselt.
- Mida õppisid õpilased?
- Kuidas toimis töö kogukonnaga?
Väga hästi.
- Mis läks plaanile vastavalt ja mis ei läinud? Miks see võis nii olla?
Kõik läks plaanipäraselt, mõned õpilaste rühmad oleksid vajanud rohkem aega töö tegemisel, mõningad õpilased vajasid rohkem selgitusi. Probleeme tekitasid internetist kopeeritud piltide salvestamised. Arvutiklassi arvutid ei ole ühesugused, mõned on inglise keelse, mõned eesti keelse sisuga. Raske on õpetajana kogu klassile õppeülesandeid ühiselt mõistetavalt jagada.
- Kuidas kogusite õppijatelt tagasisidet? Milline see oli?
Tagasisidet kogusin Google docs küsitluse teel individuaalselt igalt õppetöös osalenud 5. ja 6. klassi lapselt.Vastustest selgus, et see oli väga põnev ja teistmoodi, kuid oli ka vastupidiseid arvamusi. Väljavõtted laste vastustest:
- ei meeldinud, kuna tekkisid suhtlemisprobleemid;
- ei meeldi teha rühmatööd, aga programmil pole viga;
- programm oli teistugune kui oli harjutud;
- mulle ei meeldinud, sest ma ei saanud sellest aru;
- ei meeldinud sest ma ei osanud seda kasutada;
- natuke ei meeldinud, sellepärast, et ükskord kustus meil terve töö ära ja pidime otsast peale alustama;
- ei meeldinud, sest kõik ülbitsesid ja kolmekesti ei saanud mingit tööd teha;
- meeldis,sest see on mugavam, kuna ta salvestab ise selle ära;
- sai teadmisi juurde;
- sai kiiresti valmis ja sai leida rohkem informatsiooni;
- arvutist saab rohkem infot ja on parem kõik koos läbi mõelda asjad;
- meeldis, sest arvutis on lihtsam teha kui kõike paberile kirjutada;
- meeldis, sest rühmas oli kerge ja kõik tegid midagi;
- meeldis teha slaidiprogrammiga, sest nii sai omavahel suhelda kõigil oli oma slaid, mida täita;
- meeldis, sest sai suhelda omavahel kirjutades;
- meeldis rühmatööd teha, sest nii sai ülesanded paremini ära jagada ning seda oli ka lõbusam teha. Esitamine polnud samuti nii hirmus kui üksi tehes;
- meeldis teha seda sellepärast, et seal sai slaide disainida;
- meeldis, sest sai ruttu valmis kui kõik midagi tegid;
- sai rääkida ja suhelda oma kaaslasega, kuidas esitlust teha ja mida muuta;
- meeldis, kõik said midagi teha ja vähem oli kokku igaühel teha.
Nii tore, et lastelt kogustite tagasisidet. See õpetab ka neid ennast analüüsima. Ja tagasiside oli ju hea.
VastaKustuta